20 januari 2008

Text



För inte allt för många år sedan arbetade jag med text. Huvudsaken av det jag producerade bestod av text. Nu producerar jag knappt någon text alls. Känner mig lite ringrostig ibland.

Idag producerar jag saker med tyg, sax och symaskin. Faktiska saker. Inte bara bokstäver i rad. Saknar dock den magi som kan uppstå när man raddar upp dem rätt! Som oftast är det dock övning som ger färdighet. Inte ge upp. Om och om igen. Tills de säger det jag vill.

Läser lite olika bloggar. Anders Sparring, Ingel och Matti Sedholm, Mammorna Mia och Martina är några av de jag läser något sånär regelbundet. Alla med ganska olika stilar, men rätt så personligt innehåll. Låter mig inspireras.

Lyssnar lite svensk musik också. Just nu Petter och Mange Schmidt. Petter och Säkert! gör orden fina. Logiskt! "Det kostar att festa när du trollar med sinnet". "Det är så logiskt, alla fattar utom du!" Vad säger man, fantastiskt fin beskrivning av hur det kan vara.

Själv har jag det bra just nu. Mer balanserat.

Inga kommentarer: